Julian Charriére, švýcarský umělec, na Bienále v Benátkách představil svůj projekt s barevnými holuby. Chtěl učinit obyčejné holuby výjimečnými a umožnit jim tak získat více pozitivní pozornosti. Ač jeho projekt vyvolal především mnoho kontroverzních názorů od odborné veřejnosti i ochránců zvířat, nelze mu upřít splněný cíl, kterým bylo bezesporu upozornit především na sebe.
Nechci však posuzovat jeho projekt ze žádného úhlu pohledu. Našel jsem si v tom krásnou paralelu k reklamnímu světu. Jen barevní holubi mají šanci upoutat pozornost a upozornit (někdy i kontroverzně) na fakt, že reklama nemusí být jen škodlivá šeď a mor veřejného prostoru. Kreativní, zajímavá a neotřelá reklama může být mistrovským dílem, poctivým uměním a zároveň splnit svůj cíl. Miluji takovou reklamu a chtěl bych na tomto blogu přesně o takovýchto barevných holubech marketingového světa psát.
Nejsem profesionální markeťák, věnuji se jiným kreativním projektům, a s reklamou jen lehce posledních pár let koketuji. Považuji ji za umění, hltám ji plnými doušky a nestydím se za to, že jsem reklamožrout. Doufám, že barevní holubi najdou své pravidelné krmiče (napište mi o zajímavých příkladech), obdivovatele (čtěte pravidelně blog v rss či skrze můj twitter) i zoology (komentujte, připomínkujte, zapojte se do chovu).
Ač bych rád krmil holuby pravidelně, myslím, že budu rád za jeden post do měsíce. Hážu tedy první hrst zrní a věřím, že se tento blog stane takovým pomyslným náměstím Svatého Marka a že mí holubi doletí daleko za jeho podloubí.
Ač bych rád krmil holuby pravidelně, myslím, že budu rád za jeden post do měsíce. Hážu tedy první hrst zrní a věřím, že se tento blog stane takovým pomyslným náměstím Svatého Marka a že mí holubi doletí daleko za jeho podloubí.
Žádné komentáře:
Okomentovat